نمایندگان مجلس به محمود نیلی احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتماد نکردند.

موافقان:نیلی حاشیه‌های سیاسی ندارد/ مخالفان: نیلی نمی‌تواند در دانشگاه‌ها آرامش برقرار کند/ روحانی: لجبازی نمی‌کنیم
به گزارش مشرق، بررسی رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور چهارشنبه هفته گذشته 30 مهرماه طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «محمود نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان سومین فرد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای کسب رأی اعتماد به خانه ملت معرفی کرد.

پیش از این، «میلی‌منفرد» و «رضا فرجی‌دانا» به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شده بودند که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرند، اما فرجی‌دانا توانست از فیلتر رأی اعتماد بگذرد اما انتصابات آقای وزیر، گریبان وی را گرفت و او چند ماه پس از تصدی وزارت، با استیضاح نمایندگان برکنار و محمود نیلی احمد آبادی سرپرست فعلی دانشگاه تهران به عنوان سومین وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد.


رئیس‌جمهور:

نمی‌خواهیم دانشگاه مرکز سیاست‌بازی باشد/ آقای نیلی منتخب و مطلوب من است

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم رای اعتماد به وزیر علوم که صبح امروز (چهارشنبه) هفتم آبان ماه در مجلس شورای اسلامی آغاز شد گفت: خوشحالم که بار دیگر فرصتی پیش آمد تا در محضر نمایندگان محترم ملت راجع به یکی از عزیزان و کارگزارانی که بناست بار مسئولیت سنگین اموزش عالی را بر دوش گیرد با هم به بحث و گفت‌وگو بنشینیم.

وی ادامه داد: سرآغاز سخنم را از معلم بزرگی آغاز می‌کنم، از سردار آزادی از پرچمدار ایستادگی مقاومت، از کربلایش، از عاشورایش و از بوی عطر ایستادگی و شهادت او و یارانش که این عطر روز به روز مشام انسان‌ها را در جامعه در مسیر هدایت معطر می‌سازد.

روحانی اظهارداشت: او بود که رضایت‌ها را در سایه رضایت آفریدگار جهان می‌دانست و می‌دید و از خود، یاران و اهل‌بیت و هرآنچه را که داشت در راه رضای حق فدا نمود و در آخرین لحظات گفت الهی رضا برضاک صبرا البلاک و لا معبود سواک یا غیاث‌المستغثین.

وی ادامه داد: بنابراین افتخار همه شیعیان و همه مسلمانان و همه آزادگان عالم به وجود مقدس ابی‌عبدالله‌الحسین و راه و مسیر اوست که راه او همانا راه پیامبر امیرالمومنین و امام مجتبی بود و در سراسر نهضتش به ما درس اخلاق، ادب، ایستادگی، فداکاری و حرکت برای مصالح اسلام را می‌دهد.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه حرکت کرد، تصریح کرد: او می‌خواست همه نیکی‌ها، خوبی‌ها در جامعه استقرار یابد و بدی‌ها از جامعه بزداید.

روحانی ادامه داد: مهمترین هدف دولت، مجلس، قوای سه‌گانه و همه مسئولین جمهوری اسلامی ایران اصلاح جامعه، استقرار نیکی‌ها و پاک کردن جامعه از رذایل اخلاقی است.

روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی هدف قوای سه‌گانه اصلاح جامعه است، گفت: هرکجا با هم بودیم و هر کجا دست به دست هم دادیم و هر کجا همدل، همنوا و دل‌ به هم دادیم آنجا پیروز صحنه بودیم.

وی افزود: در سیاست خارجی پیروز شدیم، در سیاست داخلی پیروز شدیم، در اقتصاد گام‌های مهمی به جلو برداشتیم و برای نه تنها امنیت کشور بلکه امنیت منطقه و جهان قدم‌های استواری برداشتیم و هر کجا خدای ناکرده بین ما اندک فاصله‌ای ایجاد شد دشمن از آن شکاف و از آن فاصله استفاده کرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت همانطور که بارها اعلام کرد در برابر مجلس شورای اسلامی راهش ادب، قانون و اخلاق است. بین ما و شما حکم و حاکم قانون اساسی است و داور اصلی بعد از خداوند بزرگ افکار عمومی است. این افکار عمومی است که قضاوت خواهد کرد و همیشه از ما وحدت را می‌خواهد.

روحانی گفت:‌ افکار عمومی نه فاصله را و نه خدای ناکرده لجبازی را می‌پسندد. این دولت اهل لجبازی نیست برای سؤال از وزرا و استیضاح از وزرا به رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی احترام می‌گذارد.

وی افزود: منشا مشروعیت قانون و سیاسی را آرا و نظرات مردم و مشروعیت دینی و مذهبی را جدا از مقبولیت اجتماعی نمی‌داند. امروز ما در شرایط بسیار حساس جهانی و منطقه‌ای هستیم، شرایط جهانی به گونه‌ای است که از درآمد اصلی کشور یعنی درآمد نفت حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده است و ما باید با شرایط جدید و وضع اقتصادی جهانی و نفت اقتصاد تنها حاکم نبوده و معمولا توطئه‌های جهانی نقش بسزایی دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در شرایط فعلی جهانی متاسفانه منطقه ما را ناامنی و بی‌ثباتی فرا گرفته است، از شمال آفریقایش تا خاورمیانه همسایگان شرقی و غربی ما از همه سمت ما مشکلات و ناامنی را شاهدیم. چشم امید دوستان و مسلمانان چشم امید مردم منطقه به ایران اسلامی،‌ ملت بزرگ و متحد این سرزمین است و امروز به حمدالله ما شاهد یک تفاهم، توافق، همفکری در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم.

موافقان:نیلی حاشیه‌های سیاسی ندارد/ مخالفان: نیلی نمی‌تواند در دانشگاه‌ها آرامش برقرار کند/ روحانی: لجبازی نمی‌کنیم

روحانی گفت: ما همگی هدف واحدی را دنبال می‌کنیم که بعد از رضایت حق رضایت عامه است. خشنودی خداوند و مردم همه هدف ماست و انشاءالله در کنار هم با توفیقات الهی و با توجهات حضرت ولی عصر (عج) با عنایت ارواح طیبه پیامبر اسلام، ائمه خدا ما می‌توانیم این راه را هر چند به دشواری طی و به مقصد برسانیم.

وی افزود: پارسال در چنین ایامی بود که در جمع شما نمایندگان محترم وزیر مودب و دانشور ما از جمع شما رای اعتماد گرفت. یکسالی از آن رای اعتماد گذشته است. گرچه نمایندگان محترم در مقطع دیگر در چارچوب حق قانونی اعتماد خود را پایدار نساختند و در مقطعی اعتماد خود را ندادند و به ناچار وزارت بسیار مهم علوم، تحقیقات و فناوری از سال گذشته تا امروز دو نوبت با سرپرست اداره شد.

وی افزود: امروز برای سومین بار است که برای این وزارتخانه من در جمع شما حاضر شدم و وزیری که به اعتقاد ما این بار مسئولیت را بر دوش بگیرد معرفی خواهم کرد.

روحانی گفت: وزارت علوم از حساسیت خاصی برخوردار است و آن هم با یک جمعیت دانشجویی بالای 4 میلیون نفر و آنهم با محققین و اعضای هیأت علمی 70 هزار نفر جمعیت بسیار بزرگ برای آینده کشور اگر ما به فکر نشاط علمی و توسعه اقتصادی و اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد بنیان هستیم راهش از میان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی می‌گذرد.

رئیس‌جمهور افزود: در انقلاب اسلامی در تحولات اسلامی همواره جزء پیشتازان بوده است. از سال 42 به ویژه دانشگاه تهران در صحنه مبارزه بود و ما یادمان نرفته است که در بازگشت حضرت امام در مدرسه فیضیه دانشگاهیان عزیز در آن جشن شرکت کردند و با دسته گل قرمزی که به همراه خود به مدرسه آورده بودند وحدت اتحاد حاضر و دانشگاه را آنجا بنیان نهادند.

روحانی ادامه داد: دانشگاه نیاز دارد به اینکه مرکز علم و دانش باشد. امروز دانشگاه های ما از لحاظ کمیت وضعیت خوبی دارند و اگرچه از لحاظ تاسیسات و ساختمان ممکن است با فضا و صندلی خالی در دوره کارشناسی روبرو باشند اما نیاز داریم از لحاظ کیفیت دانشگاه را در مسیر توسعه قرار دهیم.

وی ادامه داد: دانشگاه نیاز به یک فضای آرام دارد تا یک مرکز علمی، تحقیقی، اندیشه و دانش باشد.

روحانی گفت: ما نمی‌خواهیم که دانشگاه از مسائل سیاسی جدا باشد ولی باشگاه سیاسی هم نباید باشد. دانشگاهی می‌خواهیم آگاه به مسائل سیاسی که شعارهایش را از گروه‌های سیاسی نگیرد. اگر گروه‌های سیاسی می‌خواهند فعالیت‌های سیاسی کنند روش خودش را دارد که باید از آن راه عمل کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما از تشکل‌های دانشجویی استقبال می کنیم و به آنها احترام می‌گذاریم. تمام کسانی که در وزارت علوم در این دولت مسئولیت داشتند تلاش کردند محیط دانشگاه محیط آرامی باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم دانشگاه به تولید متصل باشد و پیشرفت علمی در کتاب‌ها و مقالات منحصر نماند و تا تولید و بازار ادامه پیدا کند. می‌خواهیم دانشگاه به صنعت، کشاورزی و خدمات متصل باشد.

رئیس ‌جمهور افزود: ما می‌خواهیم دانشگاه‌ها به نیازهای امروز جامعه و کشور توجه کند. ما نیاز به دکترین جدید در آموزش عملی و برنامه‌ریزی جدید داریم.

وی گفت: ما نمی‌خواهیم دانشگاه مرکز سیاست‌بازی و جولان‌گاه این جناح و آن جناح باشد. می‌خواهیم اعتدال و آرامش در دانشگاه حاکم شود.

روحانی تصریح کرد: هرکسی که مسئول آموزش عالی است باید بداند مبنا شایسته‌سالاری است و این جناح و آن جناح فرقی برای ما ندارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه من به سه وزیر قبلی که معرفی شد سفارشات مساوی داشتم افزود: من به آنها گفتم می‌خواهیم کیفیت علمی دانشگاه ما افزایش پیدا کند و ما به دنبال توسعه علمی توام با توسعه اخلاقی هستیم به آنها گفتم دانشگاه باید مومن و پایبند به اصول انقلاب و نظام و خدمت‌گذار ملت باشد.

موافقان:نیلی حاشیه‌های سیاسی ندارد/ مخالفان: نیلی نمی‌تواند در دانشگاه‌ها آرامش برقرار کند/ روحانی: لجبازی نمی‌کنیم

وی تصریح کرد: کسی باید مسئولیت را بپذیرد که مدیریت لازم، تعهد لازم و علم و دانش کافی را داشته باشد. معتدل باشد و افراطی نباشد. دولت ما هم امروز فراجناحی است و از هر دو جناح معتدلین در آن حضور دارند.

روحانی ادامه داد: امروز از نمایندگان یک رای فراجناحی درخواست می‌کنم تا دانشگاه ما بتواند در مسیری استوار، پایدار و بلندمدت حرکت کند.

روحانی با بیان اینکه دانشگاه و آموزش عالی برای توسعه و پیشرفت کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: آقای نیلی احمد‌آبادی جزء دانشمندان کم‌ادعای ماست که 80 مقاله ISI و 90 مقاله علمی و پژوهش‌های بسیاری زیر نظر او انجام شده است. خوشحالم که دانشگاه را با صنعت همراه کرده است جایی که دانشگاه باید دست به دست صنعت بدهد و در بخشی از کار مدیریت این هماهنگی و اتصال را بر دوش داشته است.

وی با اشاره به مدارج علمی وزیر علوم پیشنهادی در دانشگاه شریف، شیراز  و همچنین در ژاپن خاطرنشان کرد: یکی از شرایط فردی که مدیریت را برعهده می‌گیرد آن است که خود فرد باید دانشمند، صاحبنظر و صاحب فکر باشد و نیلی احمد‌آبادی این قدرت و مدیریت را دارد چرا که وی مدیریت را از رده‌های پایین به بالا طی کرده است.

روحانی با اشاره به سابقه حضور وزیر علوم معرفی شده در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خوشبختانه وی فرد انقلابی و حاضر در صحنه دفاع مقدس است چرا که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است که کسانی بار مسئولیت را بر دوش بگیرند که هم انقلاب را باور داشته باشند هم پایبند به اصول بوده و هم ولایی باشند و ولایی بیندیشند و هم آماده فداکاری برای ملت باشند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: من یکی از افتخاراتم این است که وزرایم در دولت میدان جنگ و جهاد را تجربه کرده‌اند و آشنایی من با آنها به آن زمان برمی‌گردد. می‌بوسیم کفشی را که بر روی آن کفش غبار و گرد میدان دفاع مقدس نشسته باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: با کاندیدایی در این زمینه مواجه هستیم که 7 سال از زندگی دوران جوانی‌اش را در میان نهاد انقلابی و مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش علمی، صنعتی نیروی هوایی سپاه مسئولیتی را بر دوش داشته است و دارای سوابق انقلابی و حضور در میدان جنگ، دفاع مقدس و ایثار و فداکاری بوده است و فردی اخلاقی و معتدل است که از اخلاق حسنه اسلامی برخوردار است و باید فردی انتخاب شود که بتواند این مسیر را با اعتدال به مقصد برساند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: نکته‌ای را می‌خواهم بگویم که مخاطب من نه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نه ملت است بلکه برخی رسانه‌ها هستند که گاهی نکات اخلاقی را مدنظر قرار نمی‌دهند در حالی که بسیار مهم است ما اصل صداقت و راستگویی را در همه جامعه مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: اگر درباره فردی قضاوت می‌کنیم از وزارت علوم، از دولت، از نظام و از نیلی احمد‌آبادی مهمتر اخلاق است که در راس اخلاق نیز راستگویی و امانتداری است.

رئیس‌‌جمهور ادامه داد: اینکه کسی رکوع و یا سجودش طولانی‌تر است و یا نماز مستحبی بیشتری می‌خواند با اینکه ارزش محسوب می‌شود اما هم پیامبر(ص) و هم امام صادق (ع) فرموده‌اند که معیار شما طول رکوع و سجده افراد نباشد.

وی ادامه داد: بر اساس سفارش پیامبر باید نگاهمان به راستگویی و امانتداری افراد باشد که دو اصل مهم برای قضاوت نسبت به مردم است چه در جایگاه مخالف قرار داشته باشیم و چه در جایگاه موافق.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اخبار برخی از رسانه‌ها درباره گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم‌، گفت: در برخی رسانه‌ها آمد که آقای نیلی‌احمدآبادی مطلوب واقعی رئیس جمهور برای وزارت علوم نیست و دولت وی را برای دستگرمی به مجلس می‌فرستد و بعد از آن می‌خواهد فرد دیگری را معرفی کند.

روحانی با دروغ خواندن این ادعای مطرح شده، تصریح کرد: آقای نیلی منتخب من و مطلوب من بوده و بنده وی را دعوت کردم و همه تحقیقات به من می‌گوید که وی لیاقت‌های لازم را دارد ولی حالا چرا باید یک دروغی را علم کنیم و بگویند که هدف و مطلوب نهایی دولت آقای نیلی نیست.

وی با بیان اینکه از نظر من آقای نیلی شخصی شایسته است که می‌تواند به خوبی بار مسئولیت را به دوش بگیرد،‌اظهار داشت: به شرح حال و زندگی آقای نیلی نگاه کنید و می‌بینید که وی شخصیت مناسبی برای این سمت است.

وی ادامه داد: چرا نسبت به گذشته افراد اتهام بزنیم؛ والله، بالله، تالله باید روزی در نزد خداوند پاسخگو باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: آقای رسانه محترمی که آزاد می‌دانی هر چیزی را بنویسی؛ کسی که کاری را انجام نداده چرا به آن اتهام می‌زنید؟

روحانی ادامه داد: همان حساسیت‌هایی که مجلس دارد دولت و بزرگان نیز دارند و ما در یک مسیر هستیم؛ مگر دولت و مجلس از هم فاصله‌ای دارند؟

وی با بیان اینکه نیلی فردی لایق، باتجربه، شایسته، توانمند از لحاظ علمی و مدیریتی و پایبند به انقلاب و فرامین و دستورات رهبری است، اظهار داشت: آقای نیلی فردی آماده برای فداکاری و معتدل و اخلاقی است که می‌تواند اداره این وزارتخانه مهم را بر عهده گیرد و من از نمایندگان درخواست می‌کنم با رأی قاطع خود به آقای احمدآبادی مردم، دانشگاه و دولت را خوشحال کنند.

موافقان:نیلی حاشیه‌های سیاسی ندارد/ مخالفان: نیلی نمی‌تواند در دانشگاه‌ها آرامش برقرار کند/ روحانی: لجبازی نمی‌کنیم


اسامی مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی علوم اعلام شد

جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان برای بررسی صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دقایقی پیش آغاز شد.

طبق اعلام حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، عزیز اکبریان نماینده کرج نخستین مخالف وزیر است که بخشی از وقت خود را به سید محمود نبویان نماینده تهران داد.

همچنین عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر به عنوان مخالف دوم وزیر است که بخشی از وقت خود را در اختیار الیاس نادران نماینده تهران قرار داد.

غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت به عنوان نخستین موافق وزیر به ایراد سخنرانی می‌پردازد که وی بخشی از وقت خود را به مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود داد و ابراهیم نکو نماینده رباط‌کریم نیز به عنوان موافق دوم وزیر پیشنهادی به ایراد سخن می‌پردازد که بخشی از وقت خود را در اختیار قسیم عثمانی نماینده بوکان قرار داد.


اکبریان در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:
آقای نیلی‌احمدآبادی از فتنه تبری بجویید/شما از تهران تا کرج را هم نمی‌توانید مدیریت کنید

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم خطاب به نیلی‌احمدآبادی گفت: شما باید از فتنه تبری بجویید، شما که از تهران تا کرج را نمی‌توانید مدیریت کنید، چه طور می‌توانید آموزش عالی کل کشور را اداره کنید.
خبرگزاری فارس: آقای نیلی‌احمدآبادی از فتنه تبری بجویید/شما از تهران تا کرج را هم نمی‌توانید مدیریت کنید

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در مخالفت با وزیر پیشنهادی در ابتدا از رئیس مجلس خواست تا به نمایندگان تذکر دهد که به سخنان وی توجه داشته باشند و پس از تذکر لاریجانی به نمایندگان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) گفت: خدایا تو شاهد باش اگر احساس تکلیف نمی‌کردم در این سنگر برای مخالفت نمی‌آمدم ولی وظایفی را به دوش داریم که باید دفاع از نظام و انقلاب بیان کنم.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: حرف‌هایی درباره آشنا مشاور شما دارم، وی نباید دایه مهربان‌تر از مادر برای نمایندگان باشد. به نمایندگان توصیه نکند که چه کار کنند، نمایندگان دولتی نیستند و نخواهند بود، نمایندگان سرباز ولایت و نوکر مردم هستند.

وی ادامه داد: وزارت علوم از وزارتخانه‌های اساسی و زیربنایی کشور است، اساتید بزرگی تربیت شده و وجود دارند ولی متأسفانه با وجود شعارها در دولت یازدهم به جای توجه به مأموریت اساسی وزارت علوم این وزارتخانه فقط به دنبال جریان‌سازی است.

اکبریان عنوان کرد: مگر مقام معظم رهبری تذکر ندادند که دانشگاه جولانگاه احزاب نباشد؟ چرا توجه نمی‌کنید؟ چرا عده‌ای به دنبال این هستند که دانشگاه جولانگاه احزاب شود؟

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شناخت سیاسی در دانشگاه با جولانگاه بودن فرق می‌کند، گفت: ما به فرجی‌دانا رأی دادیم ولی استیضاح وی را هم امضا کردیم زیرا با کسی تعارف نداریم، زمانی احساس کردیم فرجی‌دانا می‌تواند از شرایط جولانگاه احزاب بودن دانشگاه جلوگیری کند ولی نکرد.

وی اظهار داشت: خدایا شاهد باش کسی به دنبال بورسیه نبوده است ولی این همه علیه مجلس تبلیغ می‌کنند که استیضاح به دلیل بورسیه بود، ما به عنوان تکلیف این کار را کردیم و قوه قضائیه باید متخلفان بورسیه را بگیرد و پدرشان را هم دربیاورد.

اکبریان گفت: متأسفم که در وزارت علوم و بعضی سازمان‌ها صحبت از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌شود ولی در عمل چیزی وجود ندارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: همکاری سپاهی من! چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟ این مسئله را علنی بگو، مگر تذکر مقام معظم رهبری به دولت بحث فتنه نبود؟ باید به این مسئله توجه کنیم، ما هم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: نیلی‌احمدآبادی 4 ماه به عنوان سرپرست دانشگاه تهران است که سه ماه از این زمان می‌‌گذرد، در طول تاریخ دانشگاه تهران برای اولین بار است که این دانشگاه با 9 ماه سرپرست اداره می شود، چرا افراد شایسته، لایق و انقلابی انتخاب نمی‌کنید که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی اعتماد بگیرد؟ به دنبال چه چیزی هستید؟

اکبریان عنوان کرد: در دانشگاه تهران شخصی را انتخاب می‌کنیم که روزنامه‌ها می‌نویسند: «رهبر رفت،  امید آمد» البته منظور از رهبر، فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران است، ما از این مسائل به سادگی نمی‌گذریم.

موافقان:نیلی حاشیه‌های سیاسی ندارد/ مخالفان: نیلی نمی‌تواند در دانشگاه‌ها آرامش برقرار کند/ روحانی: لجبازی نمی‌کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای نیلی‌احمدآبادی! شما خود را پاسدار معرفی کردید. من هم پاسدار هستم و شما را می‌شناسم. ولی اگر حتی یک بسیجی در کنار شما در جبهه به شهادت رسید باید قدر بسیجی را می‌دانستید.

وی با بیان اینکه ویژگی پاسداران صداقت و ولایت‌پذیری است، افزود: آقای نیلی‌احمدآبادی! اگر شما ولایت پذیر هستید صادقانه بگویید که از فتنه تبری می‌جویم، شما سردمدار نوشتن نامه به مقام معظم رهبری علیه بسیج بودید،‌اگر قدر بسیج را می‌دانستید در جریان اوج فتنه آن نامه را نمی‌نوشتید.

وی افزود: شما به روحانی هم نامه نوشتید و مطالبی را به کار بردید که بویی از مسائل اسلامی در آن نیست، شما در حمایت از میلی‌منفرد نامه می‌نویسید کسی که سردمدار جریان فتنه بود، بله خنده‌دار است و برخی باید بخندند.

اکبریان ادامه داد: شما به عنوان سرپرست دانشگاه تهران 25 نفر از نیروهای ارزشی را عزل کردید، آقای د.س که در جریان فتنه و 18 تیر زندانی شده دستور بازگشت به کار دادید و می‌گویید اینها حر هستند، حر توبه کرد ولی این افراد توبه نکردند، اگر توبه کنند نظام آنها را می‌بخشد.

وی اضافه کرد: کسی که هنوز توبه نکرده و به دنبال فرصت برای ضربه زدن به انقلاب است را بر سر کار می‌آورید و ما بنشینیم و تماشاچی باشیم؟

اکبریان اظهار داشت‌: وقتی عزای عمومی برای درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اعلام شد انجمن اسلامی دانشگاه تهران در پردیس کرج مراسمی برگزار کرد که نمی‌گویم مراسم رقص بود ولی جشنی را برگزار کرد که به مقدسات کشور توهین شد.

نماینده مجلس اضافه کرد: آیا دانشجویان جدیدالورود جرأت چنین کاری را دارند که عکس نخست‌وزیر امام را با شعارهایی برای رهایی وی از زندان در دست بگیرند؟ این مسائل ساخته و پرداخته است.

وی گفت:‌همایش پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در حمایت از فتنه‌گران بود، شما به رئیس این دانشگاه اجبار کردید این کار را انجام دهد زیرا چند سال اجازه این کار داده نشد.

اکبریان گفت:‌آقای نیلی‌احمدآبادی برداشتن حجاب از سر دختران برنامه شماست؟ شما می‌گویید از این مسائل خبر ندارم، شما که از این جا تا کرج را نمی‌توانید اداره کنید کشور را چگونه می‌توانید مدیریت کنید؟

وی افزود: برای تمام صحبت‌هایم مدارک هم ارائه می‌دهم،‌شما هیچ برنامه‌ای راجع به مأموریت وزارت علوم، گسترش آموزش عالی، تولید علم، بهبود وضعیت دانشجویان و اساتیدو کاهش خروج نخبگان ندارید.

اکبریان خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت:‌ ما می‌خواهیم دل خانواده شهدا و نیروهای ارزشی مردم عزیز را خوشحال کنید و به نیلی احمدآبادی همکار باسابقه من در سپاه رأی عدم اعتماد بدهید.



نبویان در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:
نیلی نمی‌تواند در دانشگاه‌ها آرامش برقرار کند/معاون وی با نامحرم دست می‌داد

حجت‌الاسلام  سید‌ محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در  مخالفت با انتخاب نیلی به عنوان وزیر علوم اظهار داشت: یکی از نکات مهم در رابطه با آقای نیلی عدم توجه وی به ارزش‌های اسلامی در زمان مدیریتش در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران بود، وی یک معاون خانم داشت که در عین اینکه حجاب خود را رعایت نمی‌کرد، با مردان نامحرم نیز دست می‌داد.

وی افزود: برگزاری اردوهای مختلط از جمله سفر به ترکیه و برگزاری مراسم‌های مختلط از جمله عملکرد‌هایی است که ما در زمان مدیریت نیلی در این دانشکده شاهد بوده‌ایم.

نبویان تصریح کرد: نیلی به اندک بهانه‌ای برای برگزاری کارهای مختلط دانشجویان مجوز صادر می‌کرد، مانند جشنواره‌ها، کنسرت‌های موسیقی، اردوهای تفریحی.

وی گفت: آرامش در دانشگاه نیاز است، وقتی آرامش باشد سبب رشد و تولید علم می‌شود، آرامش لازمه اساسی برای دانشگاه و تولید علم است، اگر عده‌ای بخواهند با کارهای سیاسی آرامش را بر هم بزنند، کار خلافی انجام داده‌اند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه در دولت شعار اعتدال داده می‌شود، اولین کسی که برای وزارت علوم معرفی شد نیلی منفرد است که خودش می‌گوید من در تحصنی که بعد از فتنه در دانشگاه بود حضور داشتم و دستگیر شدم. آیا ایشان می‌تواند آرامش را به دانشگاه بیاورد.

وی ادامه داد: بعد از نیلی توفیقی معرفی شد که سخنران همایشی بود که در آن سخنرانی به نظام تهمت دستکاری در آرا را زد و بعد فرجی دانا که سوابقش مشخص است و بعد نجفی که امضاکننده نامه‌ای است که در آن نوشته نظام جمهوری اسلامی وحشی است و مدرک آن هم وجود دارد البته خودش هم امضای این نامه را قبول دارد.

وی در خاتمه بیان داشت: سوابق نیلی نیز برای ما روشن و موجود است. وی نامه‌ای را که اغتشاشگران به رهبری می‌دهند امضا می‌کند و بسیاری دیگر از کارهایی که مدارک آن موجود است.



نکو در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:
حضور نیلی در وزارت علوم انقلابی در حوزه علم بپا خواهد کرد

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در موافقت با محمود نیلی احمد‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری همه نمایندگان را به رعایت آئین‌نامه داخلی مجلس دعوت کرد و اظهار داشت: دوستان و همکاران همگی ما قسم یاد کرده‌ایم و باید به این قسم عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از نظام، کشور و ملت دفاع کرده تا حقوق آنها تضییع نشود، ابراز تاسف کرد و افزود: ما برخی مواقع اظهار‌نظر‌هایی که از سوی افراد مطرح می‌شود را محکوم می‌کنیم اما خود ما بعد از زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها خواب راحت را از نمایندگان می‌گیریم.

نماینده رباط‌کریم اضافه کرد: از زمانی که نام این وزیر پیشنهادی محترم مطرح شد، خبرگزاری‌ها در خبر‌هایی یک تفکر و اظهار‌نظر را به کل کمیسیون تعمیم دادند، البته در یک جا دروغ آشکار می‌شود، اما این اقدام به صلاح نیست.

نکو با بیان اینکه تعمیم نظر یک نفر به کل کمیسیون غلط است تصریح کرد: تا آنجا که من می‌دانم کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی موافق است.

وی عمل به وظیفه نمایندگی را تعهدی دانست که ملت به وکلای خود سپرده‌اند و در همین زمینه گفت: نمایندگان باید هوشیار باشند، زیرا قطعا اظهار‌نظر یک فرد ملاک نظر همگان نیست.

نماینده رباط‌کریم در مجلس با تمجید از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم خواستار رأی مثبت همکاران خود به محمود نیلی احمد‌آبادی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه دولت نهایت تعامل با مجلس شورای اسلامی را مدنظر دارد، تصریح کرد: برخی قضاوت می‌کنند که در آینده چنین خواهد شد، حال من می‌پرسم آیا چنین رویکردی صحیح است؟

وی ادامه داد: ما ابزارهایی برای نظارت داریم و اگر کسی روزی از خط قرمز‌ها عبور کرد مقابلش می‌ایستیم اما در حالت کلی باید برنامه‌ها و سوابق افراد را بررسی کنیم.

نماینده رباط‌کریم با بیان اینکه رئیس‌ جمهور امروز یکی از نام‌آور‌ترین روسای جمهور دنیا شده است، تصریح کرد: امروز فضای تعامل فراهم است و من در همین زمینه از نمایندگان می‌خواهم در لبیک به خواست مردم، دانشگاهیان و دانشجویان به وزیر پیشنهادی علوم رای مثبت دهند.

نکو رأی مثبت به وزیر پیشنهادی علوم را محقق‌کننده خواست مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری دانست و اضافه کرد: حضور آقای نیلی انقلابی در حوزه دانشگاهی بپا خواهد کرد و امیدواریم این موضوع محقق شود.


عثمانی در موافقت با نیلی احمدآبادی:
وزیر پیشنهادی به طور روشن درباره فتنه اظهارنظر کند/گویی برنامه نیلی به دست برخی مخالفان نرسیده است


محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) در صحن علنی در جریان جلسه رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در موافقت با وی پس از تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار داشتت: این جلسه، جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم است، اما گویی به جلسه محکومیت جریان فتنه تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه جریان فتنه محکوم است، افزود: اینکه صحبت هر وزیری که می‌شود ما بحث فتنه را پیش بکشیم بحثی انحرافی است، اگر آقای نیلی خود را از فتنه مبرا نمی‌دانست، قطعاً رئیس‌ جمهور ایشان را به مجلس معرفی نمی‌کرد.

عثمانی با درخواست از نیلی احمدآبادی برای اظهارنظر شفاف در قبال موضوع فتنه به منظور برطرف شدن سوءتفاهم‌ها خاطرنشان کرد:‌ وزیر علوم باید وزیری علمی، مستقل و غیرسیاسی باشد تا بتواند سکان مهمترین وزارتخانه دولت را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به سخنان اکبریان ـ مخالف وزیر پیشنهادی ـ که گفته بود نیلی برنامه‌ای برای وزارت علوم ندارد، خاطرنشان کرد: حدس می‌زنم برنامه آقای نیلی به دست برخی مخالفان نرسیده است، چراکه اتفاقاً ایشان دقیق‌ترین و اجرایی‌ترین برنامه را برای وزارت علوم دارد. نماینده بوکان در مورد دست دادن خانمی با آقایان در زیرمجموعه نیلی احمدآبادی که مورد استناد یکی از مخالفان قرار گرفته بود، گفت: این موضوع چه ربطی به ایشان دارد؟ مگر جاهای دیگر این طور نمی‌شود؟ در زیرمجموعه همه آدم‌ها تخلف صورت می‌گیرد، ولی اگر قرار باشد به خاطر هر تخلفی افراد را عزل کنیم که دیگر مسئولی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به مراسم دانشجویان جدید‌الورود بیان داشت: مگر مراسم جدیدالورودها همه جا مختلط نیست؟ مگر در ایران زندگی نمی‌کنیم؟ مراسم فارغ‌التحصیلی همه جا مختلط است. مگر کنسرت‌های موسیقی در کشور مختلط نیست؟

عثمانی با تأکید بر اینکه اگر نگاه سیاسی را بزداییم وزیر پیشنهادی هیچ مشکلی ندارد گفت: البته با عینک سیاسی به هر وزیری که معرفی شود رأی اعتماد نمی‌دهیم.

وی از شرایط سخت دولت به واسطه انبوه مطالبات مردم، انبوه مشکلات، بدهی‌ها و کاهش درآمدهای دولت سخن گفت و تصریح کرد: این دولت چیزی را به ارث برده است که هر دولت دیگری به ارث می‌برد دوام نمی‌آورد.

نماینده بوکان ادامه داد:‌ اگر پاسدارهای گذشته را قبول نداشته باشیم دیگر چه کسی باقی می‌ماند؟ آقای نیلی که همه عمرش را صرف علم و صنعت کرده است و 90 مقاله علمی و پژوهشی دارد؛ دیگر چه می‌خواهیم از وزیر علوم؟

وی با تقاضا از نیلی احمدآبادی برای پاک کردن وزارت علوم از نیروهای جناحی برای کمک به نظام در صورت اخذ رأی اعتماد از مجلس، تصریح کرد: برخی به نامه امضا شده از سوی ایشان به رهبری اشاره کردند؛ چرا متن آن نامه را نمی‌خوانند، در این نامه تقاضای جلوگیری از برخورد خشن با دانشگاهیان شده است، مگر برخورد خشن نشد؟ مگر حمله شبانه نشد؟ مگر لشگرکشی نیروهای غیردانشگاهی به دانشگاه صورت نگرفت؟ آیا اینها فتنه است؟ عثمانی با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی علوم نه به فتنه ربط داشته و نه ربط پیدا خواهد کرد، گفت: من از ایشان می‌خواهم به طور واضح موضع خود را نسبت به فتنه روشن کند تا آنها که کمر همت برای زمین زدن دولت بسته‌اند موفق نشوند زیرا موافقان و مخالفان بر این نکته اتفاق نظر دارند.


جمیری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:
رئیس‌ جمهور فردی کارآمدتر را برای وزارت علوم معرفی کند

عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در مخالفت با انتخاب نیلی‌ احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: پیام عاشورا دفاع از ارزش‌های الهی و قوام‌بخشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پرهیز از هر نگاه و عملی است که می‌تواند زمینه تضعیف نظام جمهوری اسلامی را رقم بزند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما مجلسی می‌خواهیم که سالم و صالح و در کنار دولت باشد، همچنین ایشان فرمودند که دولتی می‌خواهیم که نقاط مثبت دولت‌های گذشته را داشته باشد، منهای سوابق منفی آن.

نماینده بوشهر تصریح کرد: اگر ما مجلسیان و دولتیان به اوامر رهبری نه در ظاهر بلکه در عمل، عمل کنیم با هماهنگی بیشتر می‌توانستیم امور را سامان دهیم و آرامش و آسایش مردم را به وجود آوریم.

جمیری با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر دولت و مجلس برای معرفی وزیر علوم گفت: چه ایرادی دارد دولت هنگامی که قرار است یک وزارتخانه‌ای سامان یابد با هماهنگی با نهادهای مربوطه از جمله مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به معرفی وزیر کند تا همه از عملکرد ما راضی شوند.

وی افزود: اگر هماهنگی‌ها اتفاق می‌افتاد ما شاهد معرفی یک وزیر کارآمد، توانمند، عالم و با سابقه درخشان در دفاع از ارزش‌های الهی در نظام جمهوری اسلامی بودیم و دیگر جای نگرانی برای کسی وجود نداشت.

نماینده مردم بوشهر ادامه داد: اگر هماهنگی‌های ما بین دولت و مجلس رقم می‌خورد موضوع استیضاح وزیر علوم سابق به بورسیه‌ها ارتباط داده نمی‌شد.

جمیری در ادامه خاطرنشان کرد:‌ چرا می‌خواهیم به اسم اعتدال اینگونه نشان دهیم که ما برای آرامش دانشگاه‌ها به این جناح و آن جناح توجه نداریم، این درست است که دانشگاه به هیچ جناحی ارتباط ندارد، اما دانشگاه میدان دفاع از ارزش‌های الهی و دفاع از مقام معظم رهبری است، دانشگاه جایی است که باید در آن نیروهای متدین تربیت شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه چرا باید به اسم اعتدال میدان را برای نیروهای ارزشی ببندیم، گفت: ما باید میدان را برای نیروهایی که علم دفاع از ارزش‌های انقلابی را بلند کردند باز کنیم، ما نباید به اسم اعتدال متدینان و معتقدان به نظام را از میدان خارج کنیم.

جمیری در پایان گفت: ما از رئیس جمهور می‌خواهیم وزیری کارآمدتر و ارزشی‌تر را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کند.


 خانه ملت به وزیر پیشنهادی غیراعتدال‌گرا رای نداد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود برنامه‌های "محمود نیلی‌احمدآبادی" را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت به این وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد ندادند.

بدین ترتیب، وزیر پیشنهادی علوم از مجموع 246 رای مأخوذه و کسب 79 رای موافق، 160 رای مخالف و 7 رای ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود.

بهارستان‌نشینان با برگزاری جلسه علنی در صبح امروز، بررسی صلاحیت و برنامه‌های سومین گزینه پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت علوم را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی‌منفرد» و «رضا فرجی‌دانا» را به عنوان وزاری پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرند، اما فرجی‌دانا پس از کسب رأی اعتماد مجلس در آبان‌ماه سال گذشته تنها 10 ماه سکاندار این وزارتخانه بود، چرا که وکلای ملت مردادماه سال جاری به دلیل انتصابات وی و عملکرد نادرستش در این وزارتخانه رای اعتماد خود را پس گرفتند.

پس از سلب اعتماد مجلس از فرجی‌دانا، محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شد، اما پس بیش از دو ماه از سرپرستی وی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور چهارشنبه گذشته در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس «محمود نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به مجلس معرفی کرد و هیئت‌رئیسه مجلس نیز روز یکشنبه هفته جاری ضمن اعلام وصول این نامه، نشست علنی امروز را به بررسی صلاحیت این گزینه پیشنهادی اختصاص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    میخوامت روحانی
  • امیر تبریز اوغلی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    اصرار دارن بر فتنه کردن دانشگاه.مطمن باشید که سرپرست و وزیر پیشنهادی بعدی هم از عواما فتنه خواهند بود
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    نماینده کرج بهتره بره یه فکری واسه وضع به شدت وخیم و بحرانی فساد و فحشاء و بی بند و باری و تولید اراذل و اوباش و تولید شیشه در کرج بکنه. هرکسی که کرج زندگی میکنه میدونه من چی میگم.
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    در ضمن هرکی بیاد فقط به فکر حزب و منافع شخصیه. اگه اینجوری نبود الان دانشگاه آزاد یک میلیارد تا شعبه نداشت الان میلیاردها موسسه مدرک فروشی برای سود شخصی دایر نشده بود که جوونا رو سر کار بذارن و مهندس بی سواد تولید کنن.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    حامیان روحانی آیا نمایندگان دولت هستند اینها یا نمایندگان مردم
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    دورو بر آقای روحانی عزیز
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    معلوم نیست تا کی می خواهند فتنه فتنه کنند
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    نماينده وظيفه قانون گذاري داره نه اجرا بهتره شما به وزارت كشور مراجعه بفرماييد
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    نهايت اعتدال يعني اصرار بر گزينه هاي ...براي وزارت علوم !!!!!
  • مازندرانی مسلمان ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    باید نماینده دولت باشند تا رشد کنند این مجلسی ها
  • بابک ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    آفرین بر نمایندگان مردم
  • مازندرانی ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    لایق چیز دیگست ؟؟؟
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    میخوامت روحانی و هزار بار دیگه هم بهت رای میدیم
  • مازندرانی ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    نمایندگان مردم
  • پسرک فضول ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    مگه فرهنگ داعشی شما اعتدالگرا را هم تشخیص میده؟
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    تمام این خیمه شب بازیها برای اینه که سال دیگه همتون رو بکشند پای صندوق.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    دمت گرم روحانی رفینجانی رو معرفی کن تا همشون سکته کنن
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    حزب بازی همینه دگ. میراث شوم خاتمی.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    تا کور شود هر آنکس که نتواند دید.
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    رفسنجانی رو معرفی کن تا خوب حالشون گرفته بشه
  • مجید68 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    خیلی خیلی تابلو هستش که دولت- وزرای که برای وزارت علوم معرفی میکنه رو میدونه رای نمیارن!!! ولی چرا این بازی رو از اول راه انداختن چیه؟؟؟ -باج خواهی از نظام؟ -باج خواهی از مجلس؟ -باج خواهی از ....
  • علي منفرد ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    دروبراكبريان كه توانست سربازي خودش راثابت كند
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ناشناس تا قیامت
  • رضا ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    اگر ده نفر دیگر نظیسر میلی منفرد و نیلی معرفی شود برای آرامش دانشگاهها و جلوگیری از فتنه ای نظیر فتنه 88 و 78 مجلس باید همه را رد کند
  • ناشناس ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    روحانی دوست داریم.بازهم بهت رای میدیم
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    آفرین بر مجلس اما چرا روحانی یه دانشمن ارزشی را به مجلس معرفی نمیکنه؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    تا زمانی که دیگر فتنه و فتنه گری باقی نماند.
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    رای ما فقط دکتر احمدی نژاد دلاور.
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    الحمدلله كه فقنه گر رأي نياورد دورد بر احمدي نژاد
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    محمود. خخخخخخخ. دلار 5000 تومن آماده باش
  • دانشجوي انگليسي ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ----------- گزيـنه اول: ميلي ----------- گزيـنه دوم: نيلي ----------- گزيـنه سوم: بيلي حالا ببينين كي گفتم گزيـــــــنه اصــــلي " بيلي" هستش!
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    اگع کلمه فتنه رو از ادبیات فارسی حذف کنی، این اصولگرا ها حناق می گیرن، سکته می کنن پخش زمین می شن
  • امید و سعید ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ماشاءالله چقدر اساتید فتنه گر داریم و ما خبر نداریم .
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ایناهایی که شما گفتی از وظایف دولت هست نه نماینده مجلس
  • دانشجوي انگليسي ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ----------- گزيـنه اول: ميلي ----------- گزيـنه دوم: نيلي ----------- گزيـنه سوم: بيلي حالا ببينين كي گفتم گزيـــــــنه اصــــلي " بيلي" هستش!
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    تاسف شدید برای اقای عثمانی.. مثلا شما ادامه دهنده اره مدرس هستید...
  • alialavi1344 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    مطمئننید که در شمارش آرا تقلب نشده.باید منتظر اظهارات آقای آشنا باشیم.
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    کج فهم های تندرو...شما هم روزی به داعش خواهید پیوست مشرقی ها
  • alialavi1344 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    آبو بریزاونجات که میسوز.فعلا که فتنه گراحناق گرفتنو سکته کردنوپخش زمین شدن
  • حسن ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    روزی که جناب روحانی رأی آوردند باخودم گفتم عیبی نداره مهم نظام و مردمه و اصلا مهم نیست که آقای ایکس رأی بیاره یا کس دیگه. ایشون بارها توی اظهار نظرهاشون گفتن تابع مقام معظم رهبری هستن اما بعد از یک سال..................
  • alialavi1344 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    مطمئننید که در شمارش آرا تقلب نشده.باید منتظر اظهارات آقای آشنا باشیم.
  • حسن ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ناشناس 11:40 اگه یکی از خونت دزدی کنه و بعدشم متهمت کنه و بعدشم هیچ دادگاهی محکومش نکنه چی میگی؟ یک عده 8 ماه نظام رو به دزدی متهم کردن و به جون مردم افتادن. حالا میخوای واسشون نوشابه هم بازکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسن ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    رأی مردم کشور فرهیختگان یعنی ایران اسلامی یک نام نیست بلکه یک جریان برآمده از دل مردم و فدایی مردم هست. حالا میخواد این شخص روحانی باشه یا احمدی نژاد
  • alialavi1344 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    معموج فهم های کندرو شماکه الان به اربابان داعش(آمریکاوصهیونیستهای کودک کش) پیوسته ایدمغربی ا
  • ناشناس ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    کار مجلس انقلابی بود اگر آقای روحانی باز هم عناصر فتنه رابرای پست وزارت علوم انتخاب کنه باز هم رای نمیاره
  • 1mard ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    آمریکا از داعش حمایت می کنه... انگلیس از داعش حمایت می کنه.. شما هم از آمریکا و نوکرهاش حمایت می کنید.. با این وجود شما به داعشی های پست نزدیک تر هستید تا مشرقی ها
  • مملی ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    آقای روحانی بهتر است از تجربه احمدی نژاد استفاده کرده و همان سیاست در راس امور نبودن مجلس را در پیش بگیرید و خیال ملت را راحت کنید!
  • بی طرف ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    بازی دو سر باخت بود! هم وزارت بی وزیر شد هم خوراک خبری رسانه های ضد انقلاب را فراهم کرد!!
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    درود بر شما متاسفانه ناخواسته دستم رفت روی منفی
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ببخشید اشتباه منفی دادم
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    علی اقا علوی جواب ابلهان را بده تا بسوزند
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ناشناس 12:04 کشته مرده منطقتم منطق اعتدال گرا
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    این اقا اگر از حال معاونش بی خبره بوده که وااسفا اگر هم میدانسته و برخورد نکرده که وا مصیبتا.
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ناشناس ۱۴:۴۰ ای افراطیهای زورگو شما هم انسانهای تک بعدی مانند داعش هستید غربزده ها
  • مجتبی ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ما فرهنگشو داریم شما خودش هستید البته اونا فکر نکم سطل زباله اتیش بزنن
  • حسین م ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    درود بر روحانی مرگ برتحجر
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    خودت زبون نداری؟
  • حامد ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    احمدی نژاد رو جدی گفتی یا طنز ؟ که اگر جدی باشه دعای قنوت نماز ما : اللهم العن الظالمین و اعوانهم و انصارهم و محبینهم . ... البته خب مشرق ادعیه رو هم حذف می کنه اگر با جناحش نباشه!
  • حامد ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    ارزشی ها وقت پست های اجرایی ندارند .
  • حامد ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    الحمدلله و المنة
  • امیر ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ببخشید اشتباهی منفی دادم
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بترسید از دروغگویی و تهمت درباره هم کیشان خودتون ،اگر وزارت اطلاعات تاییدیه نمیداد نیلی معرفی نمیشد به مجلس وا اسفا شما دنباله رو کدام اسلامید؟
  • عادل ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    تعجب میکنم از دولت مثلا"تدبیر که در مسئله تدبیری به کار می برند مثل اینکه مجلس رو مسخره دارند یا میخوان مظلوم نمایی کنن که آی هوار مجلس دولت رو حمایت نمیکنه اگرنه آدم فهمیده که از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه حالا از شما شده سه بار
  • محمدرضا ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    داعشی ها برادران اصلاح طلبان در امریکا و انگلیس هستند
  • محمدرضا ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بی بی سی به داعش خواهد پیوست
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    رفینجانی!!!!!!!
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    یار امام ورهبری حضرت آیت ا... رفسنجانی
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    تمام این وقایع میراث احمدی نژاده
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    زبانم لال به بیست وچهار میلیون نرسن!!
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    دوره های قبل که پای صندوق نرفتیم چی شد داداش؟؟!!ریاست جمهوری رای دادیم حداقل جلوی رشد تورم گرفته شد مطمئن باش ضرر رای ندادن بیشتر از منفعتشه
  • محمد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه. آیا اینها توبه کردند؟ اقدام مثبتی کردند؟ یا......
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    چرت نگو
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ببخشید اشتباه مثبت دادم هه هه هه
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    واقعا نکته مثبت مجلس چیه
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    دوست عزیز ! وظیفه ی نماینده ، قانونگذاری است.
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    بنده ی خدا ! هشت ماه؟! نمیدونه این فتنه گرها چه بلایی به سر این مملکت آوردند . 132 میلیارد به مملکت خسارت زدند و نه حاضرند معذرت خواهی کنند و نه جبران کنند!
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    پای صندوق رفتن که وظیفه ی همه است. وظیفه دیگر ما اینه که "خوب" رو از "بد" تشخیص بدیم و اینقدر بخاطر انتخاب نشدن یه نفر بعنوان وزیر ، به این واون توهین نکنیم. همه باید تابع قانون باشیم . موقعی که سید محمد خاتمی رییس جمهور شد، آقایان اصلاح طلب بر رعایت قانون می کوبیدند . موقعی هم که طبق قانون باهاشون رفتار میشه اعتراض میکنند . دیگه نمیدونیم چکار کنیم !؟
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    این خیمه شب بازی رو به پشتوانه ی به به چهچه کردن بعضیا راه انداخته اند که ولی اصرار و لجبازی در معرفی افراد غیر قابل قبول مجلس، به ضرر مملکته
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    فتنه گر رای نیاورد (خداراشکر) دوست عزیز اگه ولایتمدار هستی ، باید عرض کنم که : احمدی نژاد عاقبت به "شر" شد . دو سه سال آخرش اصلا" قابل دفاع نیست
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    نه منفی دادم و نه مثبت . آقای روحانی باید از دانشمندان و مدیران همسو با فتنه استفاده نکنند و اینقدر وقت مملکت رو ضایع نکنند
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    هر تفکری که از اسلام ناب محمدی فاصله بگیره ، به جاهلیت و تحجر نامیده شدن ، سزاوار تره .
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    از مجلسی هایی که رای اعتماد ندادند ، تشکر میکنم. در نکته مثبت داشتن این نماینده ها همین بس که اجازه ندادند که یک نفر ساکت یا همسو با جریان فتنه ، به دولت راه پیدا کنه .
  • ناشناس ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • ناشناس ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    ببخشید اشتباه منفی دادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس